Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 1 juli 2012

Återbruk på olika sätt

Semestern har inträffat och jag och mina olika sommarprojekt har flyttat till stugan. Den här veckan ska jag vara själv, eftersom maken jobbar en vecka till. Så det är nu allt som jag vill göra, ska sättas igg! Spinnrocken jag köpte på second hand för 110 kronor ska jag träna på och se om jag kan lista ut hur man gör. Tyvärr kom inte min spinnbok som jag beställt innan jag for men förhoppningsvis har maken med den när han kommer.
Loppisar hör sommaren till, när jag åkte hit i fredags så stannade jag på loppis i Laxå och där fanns det mycket smått och gott. Jag hade kunnat plocka på mig mycket men en kruskavel behövde jag till tovningen som skall göras nu under sommaren. Lilla plåtsken som det varit tiger brand tobak i, var bara tvungen att följa med för det minns jag att farfar hade när han rökte pipa.
All min ull som ligger i pappsäckar och kartonger ska kardas och användas till tovning och spinning.
Det är med att vara på landet och fira semester och njuta, har vissa baksidor. En av baksidan är toan, har man som vi separett så ska toan tömmas och burken skall stå ett år för att bli till mylla. Sen är det dags att göra rent kärlen för sen börjas det om.
Ni som inte är så bevandrade i den sommar baksidan, kan jag upplysa att i dessa kärl sätter man ett slags återvinningsbar plastsäck, så man behöver inte diska kärl med rester av.......
Och det har jag tagit tag i på morgonen, så nu är det "skitgörat" gjort!

3 kommentarer:

  1. Fin rock du fick tag på. Vad är det för rock du beställt?
    Det fungerar jättebra med hönsnättorken. Det är nästan ingen ull som faller emellan och skräp ramlar emellan om man lyfter och fluffar till ull när den börjar torka.

    SvaraRadera
  2. :-))

    jo jo det där är man bevandrad i ......
    har varit borta över helgen och nu veckan innan vi åker norrut så är det mycket som ska fixas och ordnas här hemma för jag tycker det är så himla skönt att komma hem till ett tipp-topp hus och trädgård :-))

    ha det himlarns gott och skönt nu!

    SvaraRadera
  3. Härligt! =) Jag minns när morfar gick för att gräva ner innehållet i pytsen. Det var på den tiden när man inte var så rädd om naturen.
    Det verkar som om du får en fin semester med en massa roligt att göra.
    Ha en skön semester!
    /Anna

    SvaraRadera