Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 21 oktober 2014

Och valet blev en Janome overlock

Efter mycket funderande så har jag slagit till och köpt mig en ny overlock. Valet var inte så svårt för mig, jag har en gammal elna pro 5dc en 5 trådig maskin som jag köpte i början av 90-talet och fortfarande går som en klocka. Problemet med den är att det krävs en specialnål för att kunna sy fyrtrådigt, och den är svår att få tag i. Elna och Janome är samma maskin så som sagt valet var lätt!
Det gåt en serie på 7:an hela Sverige syr och det är Janome maskiner som deltagarna syr på. Just nu är det dessutom extrapris på den här locken, passar mig fint!
En extra bonus var ett gäng med olika pressarfötter, det blir till att lära sig vad de är till för. Får väl börja i rätt ände och läsa instruktionsboken för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar