Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 22 oktober 2014

Klippbord under utveckling

Mitt arbetsrum är i minsta laget enligt mig, men min make påstår att jag har för mycket saker?
Hur som helst så har jag inget klippbord, så jag får vara på köksbordet, går väl ganska bra men det är för lågt. Så jag har inhandlat en hylla expedit från Ikea . Nu har jag sågat två brädbitar som jag satt på undersidan av hyllan.
På brädan satte jag fyra hjul varav två är med stopp på.
När jag vände allt som det ska stå, har jag satt båda stoppen på samma kort sida. En miss, borde ha suttit på långsidan i stället. Nu tillhör jag dem som är lite lat av sig så jag bestämde att det får jag leva med.
Nu måste  jag bara klura ut hur jag ska sätta på skivorna som jag ska kunna fälla upp.
Min tanke är att jag ska ha en skiva på var sida om hyllan som är 40 cm djup.
Skivorna ska vara 79 cm långa alltså om det blir som jag tänkt kommer jag få ett klippbord som är nästa 2 meter långt. Skivorna ska sitta med gångjärn så att jag ska kunna fälla dem upp och ner.
Så långt är jag med i min egen tankebana.......men sen ska skivorna stanna uppfällda när jag vill det, och där blir det svårt för mig, vet i sjutton hur jag ska göra det.
Jag får fortsätta att klura på det här projektet........

2 kommentarer:

  1. Tips här?
    http://hejaida.com/2013/july/mitt-tillskarningsbord.html
    hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, rummet är förlitet! *hihi* Jag har också en sån hylla och för mig är den liiiite för hög. Eller är det jag som är för kort?! *hm* Himla smart idé Fröken Slöjd! =o)

    SvaraRadera