Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 11 oktober 2015

Oktober efit

 
 
 
7.00 vaknar tidigt för att vara en söndag. Sätter mig i fotöljen med frukosten.

8.00 stickar lite på små sockor

9.00 röjer i linneskåpet, borde gjorts för många år sedan.
10.30 klar med städningen av garderoben. Då fortsättet jag med syprojektet, en klänning i st 70


11.30 rensar bland en himla massa gamla dukar o grytlappar.
12.00 åkte vi på höstmässa på Hjälmsäters gård.
13.30 bjöds det på svampsoppa i de gamla husen fulla med jakttroffeer. Efter det åkte vi hem.

14.30 plockar bkörnbär

15.00 upptäckte att det fortfarande finns gulahallon att skörda.

 

16.00 jag klipper till klänningar i trikåtyget. 4 nästan lika gamla barnbarn måste ju få likadana klänningar men i olika tyger.
17.00 nu sys det för fullt!
18.00 flyttar in en del blommor som bott ute under sommaren.
19.00 spolar i badvatten , dags för njutstund.!

20,30 när maken tittar på tv sitter jag och lyssnar på en ljudbok, med stickorna i händerna.
21.30 Avslutar dagen mef att titta på Bron, så himla bra serie.

9 kommentarer:

  1. Men lite jobbigt vara ute och flänga också som jag gjort. Här ser jag det finns lite att sysselsätta sug med..

    SvaraRadera
  2. Så flink du er å sy :) Pleier også å sy litt,men det er lenge siden nå. Mangler inspirasjon for tiden..

    SvaraRadera
  3. En textil dag! Så himla söt liten klänning! Här sys det också, fast i lite större storlek!

    SvaraRadera
  4. Gott med soppa, björnbär och hallon.

    SvaraRadera
  5. ...och jag tänker att jag måste ta tag i det där med att lära mig klädsömnad!

    SvaraRadera
  6. Bron ..., ja, bra, men för hemsk. Den här omgången klarar jag nog inte av att se hela serien ut.

    SvaraRadera
  7. Oj så duktig du är på att handarbeta! Fyra små barnbarn, det är inte fy skam! Men det frestar på om du ska hinna skämma bort dem med egensydda alster. Tyget till klänningen på sista fotot var urläckert. Det tyget skulle en finnkäring gärna klä sig i!
    Tack för titten, ha en fin höstvecka

    SvaraRadera
  8. Oj, både sur och stickar, duktig du är! :)

    SvaraRadera
  9. Oj. Syr, inte sur. Min mobil gör som den vill...

    SvaraRadera