Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 9 oktober 2012

O så har vi alla de där påbörjade projekten

Jag vet det är inte bara jag som har en himla massa påbörjade stickprojekt. Men jag inser att hemma hos oss är det allt bra många, ja rent av för många.
Därför har jag för sjuttiåttonde ggr beslutat mig för att nu får det vara nog!
Så nu har riktar jag in mig på alla sockor som ligger där och saknar en högerfot.
I min kasse i soffan har jag just nu 4 par som ska bli färdiga snart, sen ska jag in o rota fram några till i garnskåpet.
Inte för att vi saknar fötter i familjen som behöver sockor. Jag har fyra barn, och min man har tre och sex barnbarn. 13*2= 26 fötter och sen har de respektive.......jag tror jag får sätta lite fart!

4 kommentarer:

  1. ...känner igen alla icke-färdiga syndromet! Själv har jag nu bestämt mig för att ingenting nytt får påbörjas innan annat är klart...Får se hur länge det fungerar!

    SvaraRadera
  2. uj uj så många fötter.....!! ja då får du sätta fart innan vintern vips har kommit och gått.
    :-))

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att man inte är ensam om detta fenomen. Själv har jag mägnder med restgarner o tyger. Hmmm... Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Blir lite lätt svettig när jag inser hur många fötter till du måste sticka!! Sockarna jag har stickat, är faktiskt ett utav de få projekt som blivit KLARA! De du. Nu är det rosa sockar till svärsonen som gäller. Gulligt eller hur? :o)
    Ses på måndag eller?

    Ha en fortsatt fin helg
    vonna

    SvaraRadera