Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

torsdag 12 januari 2012

På Kurs med tantkofta

På söndag ska jag och min väninna Vonna "puttra" iväg till Herrljunga bibliotek för en eftermiddag i stickningens tecken.
Tantkofta ska inspirera och visa oss hur man stickar en uppifrån och ner kofta.
Jag har stickat ett par efter hennes mönster, och det ska bli jätte roligt att få träffa henne.
En hel del har vi uppmanats att plocka med oss, och hon kommer med sin beryktade koffert med det mest underbara garner.............mmm och jag som ska hålla igen på garnköp!
Tyvärr har jag fått lite känningar i höger arm och i "wordfeud " fingret, så det kanske är dags att ta lite paus.



4 kommentarer:

  1. Oj nej, tänk om man skulle ha den möjligheten! Har just börjat på en Tant Koftas kofta och det är så roligt! H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Å vad kul :-) Var det enkelt att följa hennes mönster när du stickade provade?

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skoj! Tant Kofta är jättetrevlig. den kursen har jag totalt missat, synd! Hade varit skoj att hänga på annars.Hälsa Vonna
    Kram, kör försiktigt!

    SvaraRadera