Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 13 oktober 2012

Sista helgen vid stugan för i år

Vi har haft hantverkare i stugan som har dragit om all el, och  satt in en värmeåtervinning .
Så nu när hantverkarna är klara har vi städat efter dem och ska fixa inför den kommande vintern.
Vi har sommarvatten och kommunen stänger av det snart så nu måste vi vinterstänga med allt vad det innebär. Vattenledningarna ska tömmas på varenda vattendroppe så det inte fryser och blir vattenläcka här i vår. Vi trycker in luft med en pump och det tar sin tid.
Men i kväll så sitter jag och stickar på mina sockor, har faktisk stickat färdigt två par så nu kan jag räkna av fyra fötter, ett par 46 och ett par i storlek 26.
Bara 22 kvar........garnet jag stickar i nu är ett jätteskönt  superwash ullgarn, qualitas sock inköpt på Kampes i Ullervad tror det kostade ca 32 kr för 50gr.
Ute är det kolmörkt finns inte en kotte i närheten och inga gatlyktor, så mörkt är bara förnamnet på vad det är här, enda ljuset jag ser är två prickar på andra sidan sjön.

1 kommentar:

  1. Vilket vackert garn, passar fint till hösten och vinterns sockor. Kram sytanten

    SvaraRadera