Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 19 juni 2011

"Söstra mi" och jag har semester!


Den här veckan har jag ledigt från mitt arbete och är med min utvecklingsstörda syster vid stugan. Att bo på ett gruppboende betyder inte att man kan få åka bort på semester och ligga över. Det som erbjuds är i bästa fall dagsutflykter. Precis som i samhället i övrigt så gäller det att spara pengar. (vad jag tycker om det vill jag inte säga, så om man inte har någon anhörig så kanske man inte får semester..........)
Men "söstra mi" och jag, vi har systersemester.
efter att maken åk så har vi inte gjort speciellt mycket, för här har det regnat till och från hela dagen, nu när klockan är nästan halv åtta så börjar det ljusna .
Men vi har kikat på änglagård 3 en trevlig historia som passade alldeles utmärkt en regnvädersdag.
Stickningen eller en massa ufon har jag plockat med, kanske jag kan lösa mysteriet med min haruni. Kan andra å ska väl jag kunna lösa det!
I morgon vill vi ha sol för tanken är att vi gemensamt ska olja in terrassen där Mimmi bor, när hon är här. Och om vi hinner ska jag slå vass och hon ro båten, det är ett jobb vi sysslat med sen vi var små.

1 kommentar:

  1. Låter härligt att få ha semester med sin syster. Hoppas ni får njuta riktigt ordentligt av att var tillsammans.
    Kram!

    SvaraRadera