Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 7 augusti 2011

Äntligen! min Haruni är klar för blockning.

Sjalen som min dotter skulle få förra året på sin födelsedag i oktober är klar. Herrejösses så mycket fula ord jag stickat in i sista borden, men nu är mitten precis i mitten. Faktum är att jag kanske tom startar en ny Haruni i en annan färg.

Semestern består inte bara av sol och vassröjning, en hel del stickning har det allt blivit också. I dag var vi hem till Götene och kikade till huset ,blommor och all post.Jag var bara tvungen att kika i mitt garn förråd och där låg det några nystan Alpaca boucle´så nu är det ett par mjuka goa vantar på gång. Ett otroligt mjukt och skönt garn, men tråkigt att sticka i.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Den ser ut att blivit jättefin! Kanske jag också vågar mig på den någon gång...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men oh så snygg och vilken skön färg! Jag vågar inte ge mig på så här stora projekt ännu - jag är rädd att jag tröttnar och så blir det liggande i 10 år ;-)

    Jag som i ett svagt ögonblick köpte ett sjalset av Christel Seyfarth när jag var i hennes butik på Fanö i maj...undrar när jag vågar börja på det....

    SvaraRadera