Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 9 januari 2010

Halsduk


Jag var bara tvungen att testa att sticka av resterna från sjalen.
Min kollegas mamma hade stickat en halsduk till henne i julklapp, i ett mönster som jag minns från förr men glömt bort.
Jätte enkelt.

mönster:
Lägg upp 60 maskor på stickor 4 .
sticka 2 varv rättstickning.
Nästa varv 1 rm 2 omsl, upprepa hela varvet.
På nästa varv stickar du rät och släpper omslaget fortsätt så hela varvet.
Två varv rätstickning, sen fortsätter du så tills du stickat den längd du vill ha på halsduken.
Mitt garn är Kunstgarn frånHjertegarn, för att det ska bli ganska lufftigt bör det vara ett ganska mjukt garn.
Mitt är ett flerfärgat därav färgränderna.

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara farger! Tank om man kunde sticka! Hmmm... Kanske ska ta och leta upp den dar stickningen som ligger i kallaren. Jattefin blogg! towe.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att möta någon med samma intressen. Dina julstrutar bl.a. stod det mitt namn på ;)

    SvaraRadera