Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 1 juli 2015

Kvällsinspektion i växthuset och trädgården


I växthuset växer det så det knakar. Tomater, paprika bl,a

Våran kivi växer verkligen otroligt myckey, men inga kivi ännu. Vi har två plantor till törs inte tänka på när de sätter fart.

Två vindruvs plantor satte vi när vi började att plantera när växthuset blev klart. En grön och en blå köptes in. Men det är små goda blå druvor på båda plantorna.

Efter ena sidan på altanen växer en enorm björnbärsbuske. Den har vi hittat i skogskanten, och flyttat in i trädgården att den trivs syns tydligt.

Jag har varit nere i Malmö i ett par veckor. På möllevångstorget köpte jag stora härliga plantor av basilika och mynta, av en äldre man som odlat upp dem i sitt växthus för 15 kr styck. 
Jag köpte två av varje så jag har vid stugan också.



Mina pelargoner är en fröjd för ögat, jag bara njuter.

Klematisen visar sig från sin bästa sida.

Vi satte en sparris för två år sedan i planteringen, jag inser att den måste flyttas snart!

Persikoträdets blad mår inte bra, men 3 persikor ser det ut att bli.

Massor av blåbär blir det på blåbärsbusken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar