Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 26 oktober 2014

Jag går i väntans tider....


Jag väntar barnbarn, det är "banne" mig jobbigare än när jag väntade barn. När larmet går så får jag slänga mig i bilen och åka de 16 milen, bara att hoppas att det kommer att fungera.
Nästa lördag är dagen som det är tänkt, men det vet man ju hur det är med de små liven , de kommer när det passar dem.
Efter samtal med dottern så kom vi fram till att det var ok att åka till stugan och fixa lite hos min pappa idag. Det är ju 13 mil åt andra hållet.....
Vi har fixat vinterskruden på stugan,men vi hade en hel del mat i frysen och en del kvar i skafferiet.
Det känns lite onödigt att mössen kalasar på det. Vi har allt lagt ut råttgift i speciella burar förr om året för att slippa få in dem, men nu går det inte att köpa råttgift längre. Tror det är Anticimex eller någon som har tagit patent på det så vi vanliga dödlig inte kan använda sig av det längre.
Allt gick bra och nu sitter jag i soffan hemma och fortsätter att vara i väntans tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar