Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 29 december 2013

Inspirerande tyggfrossa

Lördagen var min dotter och jag ute på inspirationsresa och letande efter tyg till hennes nästa kollektion. Hon har ett eget klädmärke och nu så jobbas det på nästa modeller som ska komma till våren.
Pollyjo design ett retro inspirerat märke,(gå gärna in och kika på hennes sida).Vi hittade fantastiska 50-tals tyger, som nu är tvättade och krympta. Hon designar och jag är med på ett hörn och hjälper till att sy upp provmodeller. Att få tag i rätt tyger är en hel vetenskap, mycket snokande och letande. Men det är ett enormt spännande projekt, man kan tro att det bara är att rita mönster och sen skicka till fabriken, men icke sa Nicke! Oj vad vi fixade och trixade med förra modellen. Men så otroligt skoj att få vara med på hennes resa. Och känslan när klänningarna kom från fabriken och var som hon tänkt, den är helt enorm.
Erica som hon heter, har sitt förtag i Malmö där hon även har en affär, och jag bor i Götene i Västergötland, så det är 40 mil emellan oss. Så i dag packade, hon och hennes sambo bilen full med hennes fynd+ katten Moz som varit och firat jul med "mormor". Men som tur är finns det dator och telefon när saker ska diskuteras.

1 kommentar:

  1. Att komma in i en välsorterad tygaffär och få gå där och känna på tygerna och drömma kan ge samma må bra känsla som en fin garnaffär!
    Gott nytt 2014 önskar jag dig!

    SvaraRadera