Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

måndag 21 juni 2010

Sticka en och repa upp två

I går spelade Sveriges rullstolsrugbylag två matcher i Kanadacup.
Klockan 15.00 satt jag där och kikade på min dator, det sändes live över datorn.
En match mot Australien som killarna vann och Pj min dotters sambo var en av målgörarna.
Och klockan 19.00 var det dags för sista matchen om bronsplatsen, den spelades mot Japan.
Jag stickade på min Annis och kikade, och stickade och min "rullstolsstickning" blev längre och längre.
Jag som inte är en sportintresserad q över huvudtaget är fast i rugbyträsket......
Men efter en eftermiddag med spänning så fick jag repa upp "möe".......det där med att hålla tankarna på två håll samtidigt det får jag allt jobba på.
För senare i år så kommer VM i rullstolsrugby att gå i Montreal i Kanada och då mina vänner startas en stickalong för rullstolsrugbyn!
Handikappsporten är en otroligt spännande sport som får nästintill obefintligt utrymme på Tv´n.

Ja visst jag kanske dags att säga att Japan vann så Sverige kom fyra inte dåligt det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar