Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 23 juni 2010

Packar inför ledigheten


I morgon så börjar äntligen min semester, så idag så packas det för fullt!
fyra veckor vid stugan varav den första är själv, maken kommer efter, nja han är med över midsommar sen far han hemåt för att ha en jobbvecka innan även han får ledigt.
Symaskinen och grejer som hör hemma till sömnaden måste med, olika stickor och en massa garn i fall jag blir sugen på tja vad vet ja.
Sen är det allt det som ska blockas, jag har varit runt till olika affärer och letat lekmatte pussel men det verkar vara totalt omöjligt att hitta.
Och visst jag hemtentan som ska vara klar i augusti den ska det ju läsas till, den förbaskade engelsk litteraturen som ska plöjas.
Så inte kommer jag att sitta sysslolös, för om sanningen ska fram så ska jag måla på lilla stugan i nästa vecka.
Planen är att maken ska bli förvånad över hur mycket jag gjort, för han misstänker att jag kommer att sitta med min stickning och lappa vin och bara njuta av ledigheten.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en trevlig semester med mycket pyssel. Lite avslappning i solen blir det väl också?

    SvaraRadera
  2. Tack, och detsamma får jag säga! Hoppas du får en skööön vecka, och mycket vila!

    SvaraRadera