Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 21 november 2017

En dag i bilder = efit

I dag är det efit dag och för en gångs skull kom jag i håg det.
Fler som är med hittar du här.

Ledig dag från jobbet betyder att jag kan ta sovmorgon, så jag vaknade 8.35 och strosar runt i morgonrocken.

9.30 Sitter framför tv och tittar på morgontv samtidigt försöker jag att få till min dator som har varit hos datordoktorn. En ny disk i och snabbare, men inget av det gamla finns kvar i datorn. Däremot så finns det i min gamla disk som jag har i ett "case" men de ska in i den nya. När jag uppgraderade min iphone så slutade min bloggerapp att fungera den stöds inte. så bilderna i telefonen får jag inte in i datorn.
10.30 får för mig att vi ska åka till Mäster och inhandla saker till adventkransar.

 11.30 Nu har jag och maken satt i gång och pysslat.
 12.30 En krans och ett hjärta fick vi till  , och de sitter redan uppe på dörrarna.
 13.30 När vi sitter och äter och kikar ut genom fönstret så har vi besök av herr och fru fasan.
 14.30 En stycken mössa till barnbarnet i ett tyg med babblarna på
 15.30 Min nya maskin en coverstich har jag bekantat mig med.
 16.30 sätter min ner och lyssnar på Dan Browns senaste,
 17.30 Ritade mönster och klippte till en liten barnklänning
 18.30 Maken ville bli klippt, så dags att försöka frisera honom. Han blev nöjd, jag så ....där.
19.30 Sydde klart en liten barnklänning.


4 kommentarer:

  1. Kul med en coverstitch! Vad är det för någon? Ser inte för bilden är lite suddig men kanske en babylock av någon sort..?

    SvaraRadera
  2. Wow vad effektiv du har varit idag. Sött tyg till den lilla klänningen
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, kul att se dig här! Vilken produktiv och härlig dag du hade. Fantastiskt att ha fasaner vid husknuten, det är något annat än mina småfåglar.

    SvaraRadera
  4. Hej, väldigt effektiv dag. Jag har bytt namn Från Prizillas Pastiller till Huvudsakerna och försöker varva tillvaron och hålla bloggen vid liv...ska bättra mig för egen skull!

    SvaraRadera