Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

fredag 13 oktober 2017

I bland tar det tid innan det blir färdigt

I början av 90-talet hade jag en affär där jag bla sålde quilttyger. Jag hade även färdiga kitt med material till ett barntäcke. Min yngste son var otroligt fäst vid björnen Paddington. Och ett av kiten var ett täcke med just Paddington, så jag sparade den tills att han skulle få ett eget barn. Nu fick han sitt första barn 2015, men det var ett år som jag fick många barnbarn och dessutom så hände det jobbiga saker så det blev inte färdigt till den lilla tjejen.
 Men nu har han fått en till liten tjej och jag har sytt färdigt det till lilla bebisen och levererat den också.
 Jag har maskinquiltat och sytt på en baksida. Den kommer att passa för henne att ligga och sprattla på .
Mamman till bebisen har aldrig hört talas om den björnen, och i dags läget är väl inte Paddington speciellt stor. Men som sagt den har legat länge här hos mig för att någon gång bli färdig och nu så var det dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar