Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 3 januari 2016

Årets första efit

Årets första efit går av stapeln idag. vill du vara med och kolla vad andra gör under den här söndagen så kikar du in här.
Min dag följer du här.

 8.00 går ur sängen och sätter mig och äter frukost. Tänder ljusen och njuter av att det är sista dagen innan det är vanlig arbetsdag igen.
 9.00 sitter i soffan och stickar framför tv,n
 10.00 nu jäklar har lusten att ta bort julbjäffset infunnit sig, granen är nere och vi kan titta ut genom fönstret och se att det snöar.
 11.00 får helt plötsligt för mig att de stackars pellagonerna som står inne i arbetsrummet vill ha lite kärlek.

 12.00 eftersom det i 2 veckor har varit barn och barnbarn här hos oss och vi skjutsade hem lilleman i går. Så är det dags att "sanera" innan vi ställer undan grejerna till nästa gång de kommer.


 13.00 dags att äta lite mat, i dag serverar maken kyckling och ärtpotatismos.
14.00 ag är en person som har många strängar på min lyra. Men något jag saknar så är det minne....
Så nu när jag tänker på allt jag stickat och sytt bl.a så kommer jag bara ihåg en bråkdel. Nu blir det ändring på det! Här ska skrivas upp allt.
15.00 eftersom vi missade på spåret så passade vi på att titta på reprisen idag.
16.00 Nu så är julen uppställd på vinden, skönt!

18.30  klockan 17.00 satte jag mig med datorn och började att fixa med silouette programmet och vips är klockan 18.30.....
 18.30 sätter mig med min stickning och lyssnar på en ljudbok
 19.45 spolar i badvatten och lägger mig och njuter, inser när jag kommer upp att nu har jag missat Leif GW´s program...jag gillar honom, tur det finns repriser
21.00 Dags att titta på dagens elände, kanske ska sluta med att titta på nyheterna man blir bara deprimerad. Nu tänker jag sitta en stund med min stickning sen är det dags att lägga sig. Arbetsdag i morgon och ett par veckors ledighet är över.

7 kommentarer:

  1. Smart att "bokföra" det du stickat och sytt. När jag höll på som mest startade jag en pysselblogg, mest just för att hålla reda på vad jag gjort.

    SvaraRadera
  2. Titter innom å hilser på :) Fine bilder:)

    SvaraRadera
  3. Det där minns man ju, sanering av intorkade smörgåsrån och diverse grytor! :)

    SvaraRadera
  4. Vad det ser skönt ut med badet. Det brukar jag alltid hinna med på söndagar...

    SvaraRadera
  5. Hej! Var här och kikade på EFIT idag. Jag har också städat bort julen idag. Skönt!

    SvaraRadera
  6. en får trøste seg med annet når jule tas bort.. vi går mot lysere dager nå.. takk for titten

    SvaraRadera
  7. Japp, här blev det också jobb igen efter nästan 2 veckors ledighet. Mycket städ och fix hos dig igår ser jag.

    SvaraRadera