Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 21 oktober 2015

En sönderskjuten skog

I
I dag när jag var ute och promenerade och såg att de huggit ner hela skogen. Kom jag att tänka på när jag var barn och hela familjen samlades framför tv'n för att titta på Hylands hörna.
Det var veckans händelse, ett år tror det var 66 så hade man en insamling för leprasjuka. Det gjordes en abc bok som man kunde köpa. I 28 veckor höll man på för att få folk att göra rim på bokstäverna. Man fick en bokstav så hade man en vecka på sig att hitta på och skicka in ett rim, sen kom nästa bokstav.
Vissa av rimmen sitter kvar. Och det var skogen som startade minnet. 
Ä... Älgen ensam satt o log i en sönderskjuten skog.
M... Maskulinum är ett kön som har mycket högre lön.
N ...nyckelbarnet sa till pappan , far jag såg din fru i trappan.


1 kommentar:

  1. Den är kul den där boken, även om jag inte var med mig när det begav sig. Min säger (myggan-mannen) kan alla utantill... =)
    /kram

    SvaraRadera