Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 25 november 2012

Helggöra

 Lördagen var vi i stugan och kollade så att allt ser ut som det ska, tyvärr ganska grått och trist där.
När vi ändå var uppe i Närke så tog vi en tur till Ikea för jag behövde en ny strykbräda och lite ljus. Kan väl säga att det hamnade både det ena och det andra i vår vagn. Mååånga pengar gick alla de billiga sakerna på. Sen en tur till min gamle far och fikade, räkningar ska hämtas och det är min uppgift att se till att de betalas. Var hemma framemot kvällningen här i Västergötland.
 Då blev jag sugen på att sy så jag satte igång symaskinerna och sydde några små byxor.
I dag har jag fortsatt att sy ett gäng byxor och små dreggellappar har sett dagens ljus. Nu har jag hamnat i soffan och kikar lite på tv,n med en stickning i händerna, det är ju snart jul!
Janne  (maken) undrar var i hela friden jag ska ha allt jag stickar till, ja man kan ju undra....det kostar inget.
Nu ska jag förbereda mig mentalt inför morgondagen, jag ska dra ut en visdomstand.
Så jag har sagt till mina stickkompisar att jag kommer i morgon på stickcafet om jag "överlever".

10 kommentarer: