Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 17 juni 2015

Efit 17 juni



8.30 Vaknade av att telefonen pep, dottern efterlyser kattmaten som är på vift!
När jag kollade datorn så insåg jag att det är efitdag i dag, kul.
http://ettfotoitimmen.se/ här hittar du fler som delar med sig av sin dag.

9.30 äntligen dags för kaffe.
Mitt ordinarie arbete skulle det vara dags för fm fika. Men nu är jag i Skåne och arbetar i affär ett tag, och den ska jag öppna kl 12.00

9.30 här är anledningen till att jag är i Malmö och jobbar. Jag har nämligen blivit mormor. Och eftersom mamma har affär så får mormor jobba där ett par veckor

12.05 så där nu har jag öppnat, satt på spotyfie och dragit igg symaskinerna.

Nu väntar jag på invasionen av kunder!

13.15 nu så får jag använda betalstationen också.

14.30 här går det undan tar hand om kunder och sy nytt.

15.45 Jag är kaffesugen men får hålla mig tillgodo med sötsura remmar.

16,45 Packar upp mer trätofflor

18.20 nu är dagen slut och jag har stängt,mina fötter behöver vila!

21.15 nu har vi ätit, tittat på nyheterna och bytt bajsblöja. Då är det dags för mamma,svärmor och mormor att dra sig tillbaka. Jag ska bo här i två veckor så dom får inte tröttna tredje dagen på mig. Så nu tackar jag för mig och säger....på återseende.

2 kommentarer:

  1. Grattis till barnbarnet! Vad skönt för dottern att du kan ta hand om butiken. Jag älskar de där tofflorna, måste nog köpa mig såna!

    SvaraRadera
  2. Så fint att ni hjälps åt! :)

    SvaraRadera