Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 10 maj 2014

Renoveringen kräver en del nytt

Med trånande blick står han där min man och tycker att vi behöver en ny grill. Jag vet inte vad det är med grillar som får det manliga släktet att tråna så....Vi har snart grillar så vi kan sälja. Anledningen till att vi åkte till bygghandeln var att vi behöver en lite "plutt" till vår toalett, men se det hade de inte. Hoppas bara att det går att få fram en sådan så vi slipper att köpa en helt ny. 

Efter trånandet behövde vi kaffe och en räkmacka på Mariebergs köpcentrum , den ser godare ut än den var.

Nya tapeter till sovrummet måste det bli, jag vill gärna ha lite gammaldags och de här påminner om de som en gång satt i stugan, tål att fundera på.

När vi åkte hem till Götene på em så stannade vi i Mariestad och gick in på Willis och där hade de färskpotatis så gott!


När maken fixade maten på den gamla grillen, ler och potatisen kokade på spisen, passade jag på att sticka baklänges för "hundrade" ggr känns det som. Vad är det som gör att vissa stickningar bara trasslar, och ändå är det inget avancerat spetsmönster jag valt. Ah på´t igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar