Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 9 februari 2014

Bilen fullpackad med inspiration

Gårdagen spenderades i hop med andra sytokar i Skaraborg. Ett gäng glada Qvinns som kommer med symaskiner, tyger, böcker ja det mesta som behövs för en sydag i hop med andra likasinnade. Men naturligtvis har man inte med allt man skulle behöva just då, har man tur så är det någon annan man kan låna av, för det görs det till och från, lånas alltså! Böcker att bläddra i, mönstertidningar som inspireras. Själv ritade jag mönster och fick  i hop en trikåjacka, men jag saknade mellanlägg så resten får jag fixa till hemma i mitt syrum.


 Vi var 3 stycken som åkte till stora staden Skövde från vår lilla "by", Bilen var i det närmaste full av maskiner tyger och diverse "måste ha grejor". Men innan vi åkte till lokalen stannade vi på tygaffären och fyllde på med mer. Vonna i svart är hon som fått med mig i den här samlingen av "Sytokar!
Lotte en ny underbar bekantskap från vår lilla by. Jag ser redan framemot nästa ggr, så himla inspirerande att sy ihop, och dela med sig och få nya kunskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar