Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 16 december 2012

En vecka kvar och nu börjar tiden vara knapp

Jag har en hel hög med olika stickningar som inte går att visa här ( det kan tänkas att någon är här o snokar).
I mitt fall så är stickningen det som är skoj, men att fästa trådar och blocka det tar på krafterna.
Men sjalar kräver blockning och utrymme.  Randiga saker har många trådändar att fästa, ni känner igen det eller hur!
Jag är mest intresserad av att börja på nytt, det är bara att konstatera!
Det är inte bara stickorna som går här, symaskinen gör också skäl för att finnas här.
Håller på med barnkläder, en lite barnklänning med tajts är nästan klara ska bara lösa knäppningen på axeln.
Sen är det ett lite sett till en 2,5 årig kille som ska sys. Och några mer sockor som ska stickas.....
en vecka kvar, att man aldrig lär sig!

3 kommentarer:

  1. Det är nog så att du inte är ensam tids-optimist. Det bor en här, även om jag blir bättre och bättre på att se mina tids-begränsningar.
    /Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  2. ..tror att vi är många i den klubben:))Även den där man vill göra nytt hela tiden...:))

    SvaraRadera
  3. Visst är det märkligt att man inte startar tidigare. Vi har firat julafton nu i fredags eftersom "familjerna" åker till fruarnas familjer och firar "riktiga julafton" med dem. Och i torsdags sydde jag de sista på dockkläderna som jag börjat på under helgen innan. Men jag hann!
    Du ska se att du grejar det också.

    SvaraRadera