Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 9 oktober 2010

Tema -söndag

Semester stickning kan vara vad som helst, i mitt fall blev det en sjal i Wålstedts fantastiska underbara ullgarn som funnits i min ägo i många år.
Att tillbringa en stor mängd tid i buss är ett faktum när man åker på resa till Alsace.
Då behövs en "buss stickning! jag började med en enkel sjal, då kan man "tjöta" med sina med resenerer samtidigt det är gott det.
En halv sjal fick jag till ...
Att jag fick en fantastiskt underbar upplevelse på vinresan till Alsace behöver jag väl inte säga.

Vad har ni att visa denna söndag?
Lägg in er länk till er sida på mr linky sen skriver ni ett inlägg med länk hit så kommer det förhoppningsvis att spridas mer och mer.( läs gärna här där finns mer info om hur man gör)
Det hänger på att fler och fler hjälper till att sprida bloggarna.

3 kommentarer:

  1. Så härligt det låter med en sådan resa! Det är smart att utnyttja bussresan till handarbete. Sjalen ser ut att bli jättefin. Själv var jag nyligen på resa till Tyskland och jag hann sticka två halsdukar. Kul!
    Njut av helgen!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Åh! Underbara Alsace! Jag bodde där förra sommaren. Jag jobbade i Molsheim ett par mil söder om Strasbourg. Fantastiskt! Jag älskade det! Vilka ställen besökte ni?

    SvaraRadera