Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 12 maj 2010

sommarsjalen är på G

Mina tappra försök att sticka med engelska mönster går vidare, nu är det soraya som gäller.
Inser att jag har uppenbara problem med det , och på bordet ligger en fackbok som jag ska läsa för att klara av mina studier....men det kanske inte är alla dessa förkortningar där, som spökar?
Efter många upprepningar och översättningar så har jag kommit en bit på väg. Men nu blir min sjal så här har jag bestämt "tror jag".
jag stickar i regnbågens handfärgade bomullsgarn ett fantastiskt mjukt och skönt garn.

3 kommentarer:

  1. det ser veldig vansklig ut, men lekkert blir det, takk fr at du lenker og vil være med på min lille vår gave..

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh, sorayan är fin! Jag vet inte hur man köper mönster från ravelry eftersom jag aldrig har gjort det än, men paypal är som en "mellanhand". Man sätter in pengar där, och så kan man köpa saker lite här och var utan att behöva lämna ut kontokortsuppgifter och så. Det har funkat för mig :) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Regnbågengarn är en favorit för mig. Ser att du har det i din header. Ser fram mot att träffa dig och dottern på stickkurs i Provence. För självklart ska jag ha kurser även nästa år! Det finns annars platser kvar om två veckor. =)

    SvaraRadera