Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 5 januari 2010

En del av min historia

I början av 90-talet hade jag en liten affär och textilverkstad i Kumla.
Jag sålde bl.a tyger och garner och hade ett skrädderi, det var en tuff tid , ränterna gick upp till 500% så att folk ville köpa gran o tyg eller presenter är ju inte svårt att begripa att det stod långt ner på vilja ha listan.
Men hur som helst så hade jag bestämt från början att jag ger det fem år är det , det jag vill så fortsätter jag.
Men som ni kan förstå så var det ganska tuffa år, så jag slutade 94-95 någongång.
Då var jag så trött på allt vad "hantverk" var så det har tagit många år innan det vaknade igen.
Mycket har runnit under broaran så att säga, jag har flyttat från Kumla och efter några fler flyttar hamnat i Västergötland , träffat en ny man och gift om mig.
Så kan det gå!
Men nu när mitt liv har ändrat riktning och jag lever i en harmonisk miljö så har mitt gamla hanverks intresse vaknat så smått till liv.
Ska bli en spännande tid nu, har plockat fram stickmaskinen , men minnet är inte vad det varit.
Följ mig när jag väcker mina minnen i stickmaskinens väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar