Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

torsdag 11 juni 2015

Så här gjorde jag en Tai mei till lillemamnen

Att bo på tredje våningen utan hiss med en liten på 7 månader trasslar till det emellanåt. Tyvärr är ju vi bara utrustade med två armar,när man skulle behöva minst fyra. Aha tänkte mormor och mamman, vi syr en tai mei! Sagt och gjort, en sväng till stoff o stil för att inhandla tyg.
Själva plattan klippte jag 60 cm hög och 40 bred och så rundade jag den i överkanten. De övre banden klippte jag 2 stycken 30 breda och 2 meter långa. + sömsmån ggr
Nederdelen färdig 10 cm ggr 2 meter färdig, men den 20 cm +sömsmån.

Mamman träffade sina vänninor på kvällen o A och jag var hemma. När han somnat satte jag fart.
Jag klippte och sydde, och förstärk sydde, jag vill ju inte att han ska fara i marken.
Den lille mannen väger sina modiga10kg så han blir lite tung att släpa runt på.

Den nedre bandet vändsys. stoppa plattan emellan och sticka igenom allt så det ser ut som på bilden.
Så när det var dags att testa så verkar han mäkta nöjd med att få hänga med på ryggen.
Nu gäller det bara för mamman att få till knytningar och få honom på rätt ställe. Men övning ger färdighet sägs det!

Nästa jag syr ska jag sätta  en resår i överkanten så den håller in lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar