Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

måndag 30 mars 2015

100/22 provsömnad

Min dotter har ett eget klädmärke och en affär. När hon designat och ritat mönster, då träder jag in. Då ska plagget sys upp och provas på ett antal personer. Innan det slutgiltiga mönstret är klart kan det bli några ex klänningar sydda, för att det ska  bli som det är tänkt.

Som den skräddare jag är, så fyller jag en funktion i hennes arbete. Det är otroligt skoj att få vara med på hennes resa.
Jag drev ett skrädderi under ett antal år, men nu är jag verksam inom ett annat yrke, så att kunna hjälpa till så här är superskoj.

Nu syr jag på nästa modell som Pollyjo och Moz kommer med.
Sedan skickas den till fabriken, och när det är klart dyker det upp i affären och hos återförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar