Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 13 maj 2014

Sticka en och repa upp två

Jag känner mig otroligt stolt jag har inte köpt ett endaste garnnystan i år, utan bara stickar av allt garn jag redan har i skåp och lådor. Och för att vara ärlig så finns det massor här. Dessutom har jag stickat färdigt sådant som legat. Ja jag är nöjd över mig själv!!!

Men det medför att jag trasslar med min sjal, egentligen är den inte avancerad men jag gör likt "fb" fel hela tiden. Undrar om jag gör den för att jag ska arbetat med mitt tålamod? Just nu är jag inne i vad min gamle far säger...sticka en och repa upp två. Jag får verkligen jobba med att inte börja med något nytt utan göra färdigt.
Jag är så sugen på att sticka bebiskläder, jag ska nämligen bli mormor. Nu är det ett tag kvar och jag brottas med att vänta, hur svårt är en inte det?.....
Min väninna A-K säger att visst kan du börja att sticka nu, du kan ju sticka till rysshjälpen. Jag är lite sugen att göra som hon säger.
Men först ska jag göra färdigt den rackarns sjalen.

1 kommentar:

  1. Visst känns det skönt att ha fullbordat en massa halvfärdiga saker, som man gömt för sig själv i lådor och skåp för att slippa se.

    SvaraRadera