Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

fredag 30 maj 2014

Klämdag tillsammans med min bästa vän

 Min man och jag är i stugan och har en klämdag som det så vackert heter, alltså är vi lediga i dag.
Vi röjer och fixar i stugan, snickarna är helt färdiga och med det är det en del annat pyssel som kommer till. I går var vi på Ikea och införskaffade en del smått och gott. Tur jag har symaskin med mig, för det behövs nya gardiner till de nya gardinstängerna jag köpte. Men i dag tog vi ledigt mitt på dan och åkte till Askersund. Det är verkligen en söt sommarstad.
 Precis nere vid hamnen ligger Sundsgården , där passade vi på att äta. jag som är genuin Närking gillade naturligtvis den här skylten, men jag har inte smakat det ölet, det får bli nästa ggr.


Potatismos och strömming med rårörda lingon så fantastiskt gott, så det vattnas i munnen när jag skriver det här. Har ni vägarna förbi Askersund så stanna till och ät där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar