Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

torsdag 17 april 2014

Påsksemester i stugan

6 dagars semester över påsk känns som en möjlighet att hämta energi. Vi är vid stugan och där är det restaurering på ggr, så det är ganska stökigt. I dag har min dotter kommit med katt och pojkvän. Och under helgen dyker mina andra barn upp här också, så nu vill vi ha fint väder och mycket folk i stugan.
Vi har anlitat snickare men maken är med och hjälper till, och själv sitter jag vid sjökanten och njuter med en stickning. Visst är det väl så att man ska göra det man är bäst på?
Jag jobbar vidare med att sticka av garn jag redan har, så nu när jag är färdig med min Caramell så är det ok att börja på en sjal. Garnet är ett tunt yllegarn som jag inte kommer ihåg namnet på och jag hade redan gjort nystan av det så namnlappen vet i sjutton var den tagit vägen.
En Ashton shawlette ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar