Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 2 februari 2014

Nu motar jag bort influensakänningar med fästning av trådar.

När jag efter mycket om och men drog mig ur sängen denna söndag, kände jag att en begynnande influensa känsla. Nu gäller det att se till att den försvinner. Så jag tar i gen mig i soffan och pysslar med saker som blivit färdigstickade men inte monterade. Fingervantarna ska det fästas trådar på, så den svarta som min man fick i julklapp av mig kan börja användas.
Det gröna garnet är köpt hos tantkofta och har varit en färdigstickad kofta som jag inte blev nöjd med, så jag gjorde som jag brukar. Repade upp och stickade om. Så nu är det en kofta som jag direkt känner att den kommer jag bo i. Av resterna blev det muddar efter mönster som tantkofta gjort det finns här.
 När jag letade i mina gömmor så hittade knapparna med det, perfekt på min kofta.
Jag har virkat kanterna så koftan skall hålla formen. Nu ska allt blockas sen är det bara att sätta på sig den, eller kanske jag ska säga flytta in i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar