Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 20 oktober 2013

Det går fort när man har roligt

Och roligt det har jag haft, den årliga Habo helgen har gått av stapeln. Vi drog i väg på lördag fm, för Vonna  och mig var det tredje gg men för Anna-Karin premiär.
En helg tillsammans med 50 stycken likasinnade, det lever åtminstone jag länge på.
Packningen var enorm i vanlig ordning, ni vet allt det där "i fall om" och en del påbörjat mm.
Kan väl direkt erkänna att inte blev det något färdig, snarare en ny kofta på gg.
Magasin duett var där med sina underbara garner, och nu är en caramel påbörjad i super soft.

Små söta stickmarkörer köpte jag också Carin var den som pysslat ihop dem. Jag har varit motståndare till stickmarkörer tyckt att de varit för tunga och bökiga......nu har jag övertygad om att det inte är så tokigt!
Tantkofta´s koffertar vad med, tyvärr hade Lotta insjuknat i feber, så vi fick hålla tillgodo med hennes garner och en del mönster. Jag vill ha ha ha men plånboken säger nej nej nej.
Magasin duett och Petra var där, med underbara garner, och nu är det som sagt en kofta på gg i ett av hennes garner.

Många spännande stickningar o virkningar var det på gång, och stundtals var surret ganska högt. Fantastisk mycket mat och sååå god. Nu sitter jag i soffan hemma i tystnade och känner mig nöjd med en skönt inspirerande helg. Ett stort tack Anna o Carin och alla era fantastisk köks"ungar" jag ser fram emot att ses nästa år igen.

6 kommentarer:

  1. Visst var det fantastiskt i år igen!

    SvaraRadera
  2. Håller med Emma att vi haft en fantastisk stickhelg :-)

    SvaraRadera
  3. Oj så mysigt ni ser ut att ha haft. Mysiga färger på koftan!

    SvaraRadera
  4. Tack själv! Ja vilken helg det blev! =) Kul att du gillar markörerna.Jag tror att det fåniga lycko-leendet kommer att sitta i flera veckor.
    /kraaam
    ps. Hälsa A-K (eller har hon egen blogg?).

    SvaraRadera
  5. Bler lite avundsjuk på alla er som kunde vara med! Super fina färger på koftan får man fråga vad färgerna heter?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också om stickhelger. Jag brukar åka på Stickfet i Väst. Alltid roligt att lära nytt, träffa alla dessa stickmänniskor och köpa garn.

    SvaraRadera