Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

torsdag 2 maj 2013

Ljusblå sommartröja.


En massa ljusblå nystan korall har ligger i mitt skåp. Maken ville ha en "olle" i grönt eller den här ljusblå färgen. En grön stickade jag med flätor och den blev riktigt snygg, tyckte även min man.
Men han använder den inte för den är för varm.
Se då struntar jag i att sticka till honom!
6 nystan gick det åt, och rundsticka nr 6 använde jag.
Snabbstickad och med  släppta maskor gjorde den skojig att sticka.
Tror den här kan bli en riktig sommarfavorit.
Mönster är mitt eget .

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg och den blir sval och bra en sommarkväll.

    Hujaaa det straffar sig att ta ledigt från trägården ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul idé. Jag har just det garnet liggande i mörkblått, hm, undrar jag om det kan bli nåt...

    SvaraRadera