Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

fredag 30 november 2012

Nu flödar ljusen runt oss


I dag har det snöat till och från hela dagen, och marken är täckt med ett vitt täcke. När jag kom körande hem från jobbet idag, och såg vad maken gjort hemma kan man inte annat än att bli varm i hela kroppen. Det första jag ser är växthuset, han har pyntat och satt upp en "kristallkrona"och tänt en hel massa ljus där inne,det är  bara så fint. Ljusstakar och stjärnor står fint i nytvättade fönster.
När jag parkerat bilen och gick in till huset, mötes jag av tända ljus på trappen. Ett glas vin och god mat har han också fixat till mig.
En efterlängtad ledig helg känns som den kan bara inte börja bättre.
Tack Janne, ja vet jag är bortskämd!

2 kommentarer:

  1. Åh vad det låter njutbart o vackert är det också!/Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Helt underbart!

    Vi har också vitt i skog och mark och inget blask på gatorna i Tumba, men i stan är det töigt men halt.
    Jag möttes av ungefär samma fredagsmyz som du - har inte växthus :-)

    Ha en härlig första advent!

    SvaraRadera