Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

tisdag 7 augusti 2012

Min spinnrock och jag går i väntans tider!

När jag var på spinnkursen på Hallagården fick min spinnrock tummen ner med besked.
Den liksom hackar ur när den snurrar, funkar dåligt....
Men skam den som ger sig. I helgen var min svåger och svägerska i stugan och han är en man som kan det mesta.
Så jag tog fram spinnrocken och frågade vad han trodde om hjulet, och "hackningen" mmmm säger han och grunnar.
Söndagen kom och  när de åkte hem tog han med hjulet för att grunna lite mer.
I dag säger min man att han och svågern var och svetsade på mitt hjul och svågern skulle pilla lite mer med den.
Herrejösses det ser ut som han fixar den , behöver jag säga att jag går i väntans tider.
Tacka vet jag svågrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar