Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

onsdag 1 augusti 2012

Fyrkantiga stickor och vantar påbörjade

Jag har hört mycket positivt om fyrkantiga stickor, och jag sällar mig till den skaran, de är jättesköna att sticka med. Jag får en känsla av att maskorna sitter stannar kvar lite bättre än vanliga runda, när man stickar. I ärlighetens namn ska maskorna stanna där man vill ha dem, men ibland vill de så att säga rymma!
Garnet är egenfärgat två trådigt ull från Kampes och de ska stickas stora för sen ska de tovas.

3 kommentarer:

  1. Jag säger som du, fyrkantiga stickor är kanon!!Jag trodde inte heller på att det skulle vara smidigare att sticka på men...dom är fantastiska, jag har börjat fylla på mitt förråd med dom.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vill också ha! Var har du köpt dina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt att svara dig på din blogg men det går inte. Stickorna har jag köpt nere i Skåne på en hantverksmässa för ett par veckor sedan. Men Deisys design i Gbg har dem och där var de betydligt billigare än mina. jag gav 125 kr och där tror jag de tog 85 eller något sånt.
      Men de är jättesköna att sticka med.

      Radera