Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

söndag 27 november 2011

Tre koftor håller på att se dagens ljus

Jag gick med i en grupp på facebook som heter kofthäxorna, det gäller att sticka en kofta som ska vara klar till påsk. Så bestämde jag mig efter mycket om och men att sticka en fritt efter fana kofta, mönstret är en bolero men det passar inte riktigt min kropp så det får bli en lite längre kofta. garnet jag använder är ett som jag har i mina gömmor. Tvinni tweed av Marianne Isager, ett merino lamullsgarn
För några veckor sedan var jag på stickevent i Habo och där var det några som stickat/virkat koftor efter Astrid Tedman mönster. Jag blev så inspirerad av dem så jag gör en "fritt efter Astrid Tedman" på garner jag har hemma. Den här använder jag mig av fame trend nr 661 och jag behöver mer av det garnet men det är stört omöjligt att få tag i just den färgen. hela tiden säger de att den är resstad....
Den här började jag med direkt med ett nystan Noro Kureyon sock yarn och det enfärgade är ett från garnstudio silke tweed som de slutat med tror ni det kommer att räcka nejdå! om jag bara kan få tag i med av noro garnet kanske jag kan få till en kofta av den här också. vill det sig väl kanske jag tom kan få ihop tre koftor till påsk.
men nus sak jag fortsätta med något av alla de andra projekten som pockar på uppmärksamhet och tomten har sagt att nu sätter du fart!

2 kommentarer:

  1. Dina kofter kommer bli så fina och jag är verkligen avundsjuk på Fritt efter fana-koftan. Det skulle inte förvåna mig om jag en dag upptäcker att jag också stickar på en.

    SvaraRadera
  2. Oj oj så snygga! Så småningom ger jag mig nog på större saker...då jag har mera tid ;-)))
    Ska på workshop med Helga Isager nästa lördag...jag besökte ju deras butik när vi var i Danmark i maj/juni.
    Ha det gott och hoppas allt är bra med dig!//kram Gun

    SvaraRadera