Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

lördag 14 maj 2011






Sitter i stugan och tittar på röran i allrummet, inser att här behöver det göras nått.
Stugan som farfar byggde, och pappa byggde vidare på, är nu i min vård.
Man kan klart konstatera att det behövs en "makeover" som det så modernt heter. Nu kan man väl inte beskylla just mig att vara modern, som gillar både gammalt och nytt. (och allt det där som bara måste vara).
Vi började förra sommaren att måla och fräscha till i köket, så där är det ljust och fint, all är inte helt färdigt men allt ska ju ske när man är ledig på helgen.
På nedre botten är ingången i köket, det gör att det dras in ex gräs och annat skräp.
Så förra helgen kom yngste sonen med en sittbänk som han gjort till köket, måste skryta lite, han är möbelsnickare, så vill man ha något speciellt så är det bara att säga till.
Jag har tänkt att det ska vara en sittdyna på så nu blir det till att leta skumgummi. Förr i världen fanns det att köpa överallt men idag vet i tusan var jag ska hitta det. En tur till Örebro får det bli nu på fm för att leta lite saker.
Makens älsklingsaffärer ska besökas, kanske det följer med några skruvar eller annat smått och gott. Hittade skumgummi på Ysk klart billigast, kan bara konstatera att skumgummi kostar en hel del. Väl hemkommen till stugan så ut med symaskinen och till skott. Kan väl konstarea att efter en dag i inspirationens tecken är jag nöjd,
Dynan är gjord, gardiner till sovrummet sydda och hyllor målade och ihop snickrade.

1 kommentar:

  1. Åh vilken lyx och ha "tillgång till" en möbelsnickare!!!
    Du må tro att jag glodde glodde och åter glodde på alla människor runt Kinnekulle för jag tänkte att rätt som det är så är det du.
    ;-)
    undrar vad folk tänkte??!!

    Vi har ju varit där förr, men vi är djupt förälskade i området och har bestämt att vi ska återvända dit under olika årstider. Såååååååååå underbart vackert. Har en del bilder också på fotobloggen 365 bilder 2011.
    Ha det gott!

    SvaraRadera