Sidorhttp://sinneskattenspyssel.blogspot.se/search/label/spinnrocken

fredag 30 mars 2012

Kofthäxorna

I mitten av januari var Vonna och jag till Herrljunga för att gå på tantkoftas uppifrån och ner kurs.
O hör o häpna nu är min kofta färdig, den är stickad två ggr, eller garnet är använt två ggr.
Den förra kofta var också en uppifrån o ner kofta, men ett annat mönster som jag utgick ifrån.
Koftan var jag aldrig nöjd med, så som med så mycket annat så repade jag upp den.
Den här känner jag att det kommer att bli en älsklingskofta . Den är stickat med stickor nummer 4 i ett ljuvligt 100% silkegarn från Italien inköpt på rea en ggr.
Det här ger mersmak så jag ska nog ganska snart ge mig på en ny (det finns ett par som jag med glädje repar upp).
Kofthäxorna är en grupp jag är med i som finns på facebook där vi skulle sticka en kofta till påsk, inte blev det den jag började med, en fanakofta, den får bli ett senare projekt (kan gått ligga till sig ett tag till).
Nu när vi är klara med koftorna så skall vi sticka sockor till midsommar, så nu måste jag välja ut ett par lagom svåra att sticka.

8 kommentarer:

  1. Den ser bra ut, din uppifrån-ner kofta. Jag tror att jag måste följa dtit exempel och repa upp en påbörjad kofta som jag har. Den blev för vid i halslinningen:(

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Måste gräva fram den ur gömmorna...det blir lätt långvarigt UFO när man inte är riktigt nöjd med resultatet!

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin din kofta.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket!
    Du har också stickat en jättefin kofta. En sån att bosätta sig i ;-)
    Uppifrån och ner koftor är de bästa :-)

    SvaraRadera
  5. Den där ser alldeles underbar ut! Kan tänka mig att den blir välanvänd! :) Skoj att du hittat till min blogg!

    SvaraRadera
  6. Den är superfin!
    Med hej fr. tant Kofta

    SvaraRadera
  7. Snyggt det blev med knapparna!

    SvaraRadera
  8. Hej! Precis en sån kofta har jag letat efter mönster till. Vad har du använt för mönster? Hälsningar Monika Ivarsson, Arlöv

    SvaraRadera